Aankomst in Edinburgh! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Lise Wijk - WaarBenJij.nu Aankomst in Edinburgh! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Lise Wijk - WaarBenJij.nu

Aankomst in Edinburgh!

Door: lisevanwijk

Blijf op de hoogte en volg Lise

22 November 2015 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Eindelijk is het zover: Edinburgh! Na weken van voorbereiding en lastminute dingetjes ben ik gisteren ochtend om 10:30 uur geland:)

Zoals jullie weten ben ik geen held in plannen, dus moest mijn scriptie en een cursus nog worden afgerond tot de dag voordat ik vertrok. Conclusie: koffers ingepakt vrijdagnacht 20 november, waardoor ik wel geteld 2 uur kon slapen voor vertrek naar Schiphol. Dat zijn van die momenten dat je jezelf afvraagt wat je de laatste maanden wel niet allemaal gedaan hebt:P Onderweg naar Schiphol was het verschrikkelijk slecht weer, dus we kwamen later aan dan gepland, maar... daar was een grote verrassing! Inthe, Gerben, de kids, Fabienne en Kim waren daar! Zo lief dat ze allemaal gedag kwamen zeggen! Bij de douane was een flinke rij, met het gevolg dat de gate al dicht was en ik nog steeds in de rij stond. Stress! Uiteindelijk heel onbeschoft voorgedrongen en het op een sprinten gezet, maar ik had het gehaald:) Vanuit het vliegtuigraampje kon ik het landschap van Schotland al bewonderen, het zag eruit als afgevlakte bergen, heel apart, maar mooi!

Mijn 2 grote koffers en 12,5kg handbagage maakten het lopen niet gemakkelijk, dus ik heb een taxi gepakt die me netjes bij de b&b afzette. De taxichauffeur was de eerste die mij kennis liet maken met het Schotse accent, heel typisch! Ik begreep hem dus helemaal niet, dus ik heb hem een screenshot van het adres laten zien haha:P

Heel veel huizen hier doen me denken aan de Efteling, van die typische stenen, vrijstaand en een tikkeltje klein. De b&b is gewoon in een woonwijk bij mensen thuis die hun 2 extra kamers verhuren via airbnb. Ik werd vriendelijk ontvangen door het stel (ongeveer in de 50) en mijn koffers werden gelijk naar boven gesjouwd. De kamer is mooi, met een nieuw leren tweepersoonsbed (jaja) en nieuwe badkamer. De heer des huizes maakte gelijk verse soep met brood voor me, er werd thee gezet en de gezelligheid was gelijk daar. Een half uur later arriveerde de 2e gast, een jongen van 27 uit New Delhi. Ik had nog niet echt gesocialized met hem, want ik moest gelijk ervandoor om een kamer te bezichtigen. Ik werd goed geholpen door de mensen hier om de bushalte te vinden. In de bus kreeg ik weer te maken met het Schotse accent, pfoee! Ik moest dus 3 keer opnieuw vragen waar de bushalte precies was en ik denk dat de beste meneer dacht 'weer zo'n typische toerist' haha. Uiteindelijk heb ik de straat waar de kamer was gelijk gevonden. De kamer zag er goed uit, maar blijkbaar waren er nog 9 anderen komen kijken, dus nog even afwachten of ik hem ook daadwerkelijk krijg. Ik heb een klein rondje gelopen en wat dingetjes bij de supermarkt gekocht. Toen heb ik de bus weer terug genomen, want ik was toch wel erg moe. Ik heb in de middag lekker uitgerust, de cadeautjes van thuis uitgepakt (super lief! Ben er heel blij mee!) en ik ben om 21:00 uur naar bed gegaan.

Vanochtend werd ik om 08:30 uur wakker gemaakt door Joyce met de vraag of ik scrambled eggs en toast wilde, daar zeg ik geen nee tegen! Ik heb dus heerlijk 12 uur geslapen en net een lekker ontbijtje op. De Indische jongen (ik kan zijn naam niet uitspreken, maar het is iets van Shashen ofzo:P) is aardig en we hebben besloten samen naar het Light event te gaan vandaag. In Edinburgh center zijn er allemaal podiums met muziek/dansers etc. en om 16:30 uur zal er vuurwerk zijn, voor de opening van de kerstperiode. Lekker genieten van een vrij dagje dus!

  • 22 November 2015 - 12:34

    Marja Van Wijk:

    Top! Ik denk dat het een super ervaring wordt! In april/mei mag je me rondleiden. Veel plezier en geniet ervan!

  • 22 November 2015 - 21:36

    Lotte:

    Misschien is plannen niet je sterkste kant, je laat er voor de rest geen gras over groeien! Succes met je kamer zoeken en heel veel plezier. Geniet ervan en tot snel.

    groetjes uit Osloooo

  • 23 November 2015 - 08:12

    Elseline:

    Haha! Gelukkig maak je je niet snel druk ;)
    Geniet ervan en dompel je lekker onder in de Schotse accenten. Dat wort nog wat als je weer terug bent

    Liefs!

Tags: vliegen, bed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Lise

Actief sinds 22 Nov. 2015
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 4917

Voorgaande reizen:

21 November 2015 - 23 Juli 2016

Edinburgh

Landen bezocht: