3 weken Edinburgh - nieuwe kamer! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Lise Wijk - WaarBenJij.nu 3 weken Edinburgh - nieuwe kamer! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Lise Wijk - WaarBenJij.nu

3 weken Edinburgh - nieuwe kamer!

Door: lisevanwijk

Blijf op de hoogte en volg Lise

12 December 2015 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Vanmorgen is Michele weer teruggegaan naar Italië, nadat we 10 dagen samen hebben doorgebracht:). Ik moet zeggen dat het gelijk weer stilletjes is nu, maar ik mag niet klagen, want volgende week kom ik weer terug naar Nederland om kerst te vieren!

De eerste drie nachten hebben we in een Airbnb kamer geslapen. De kamer die ik had geboekt was nog steeds bezet, dus we kregen een andere veel grotere kamer! We hadden een bank en een openhaard in de kamer (wel afgeplakt, je kan niet alles hebben hѐ) en de eigenaar was zo aardig om ons 2 sleutelbossen te geven, want ik moest overdag helaas werken.. De kamer had 3 meter hoge plafonds en was denk ik van oorsprong de woonkamer. Michele kwam laat in de avond aan, dus de volgende avond zijn we erop uit gegaan: de kerstmarkt! Het regende heel hard, dus we hebben een kort rondje gelopen en zijn vrijdagochtend 4 december teruggegaan om een Schotse burger te eten:) In de middag ben ik naar stage gegaan en ’s avonds zijn we uit eten geweest in ‘The Merlin’, een restaurant aan de overkant van de straat (Morningside). Michele bestelde de ‘Balmoral Chicken’ een gerecht die ik al eerder in ‘The Worlds end pub’ had gegeten. Ik had toen geen idee wat er in de kip zat, maar blijkbaar was het de typisch Schotse ‘Haggis’. Ik bespaar jullie de details van de ingrediënten, maar ik verklap dat er meerdere organen in verwerkt zijn haha. Het klinkt dus heel vies, maar het is ongelooflijk lekker! Ik bestelde die avond een ander typisch Schotse gerecht (ik ben de naam vergeten), het was een soort draadjesvlees in een pie, met groenten en aardappeltjes, mmm!

Zaterdagochtend 5 december moesten we vroeg opstaan, omdat we de sleutel van de kamer kregen:) We hadden een hoop spullen te verkassen en ook moesten mijn koffers worden opgehaald bij een collega thuis. Daarna nog naar de Primark om beddengoed te kopen en we waren compleet (zo goed als). De rest van de avond hebben we spulletjes uitgepakt en uitgerust voor de dag erna.

Zondag 6 december hebben we de bus gepakt naar Rotha, het klimcentrum. Ik was er al eerder geweest met collega’s, maar Michele moest dit zien natuurlijk! We hebben de hele dag geklommen en ik heb mijn record van 2 6a routes gehaald:P ’s Avonds zijn we gelijk doorgegaan naar het centrum, waar we een kasteel lichtshow hebben bijgewoond. Een 20 minuten show in the Royal Mile straat in Edinburgh, het ultieme kerstgevoel! Ook die avond zijn we uit eten geweest en heb ik voor het eerst Fish&Chips gegeten, lekker!

De rest van de week hebben we allebei overdag gewerkt en hebben we het huis flink aangepakt. Er was in geen maanden schoongemaakt, dus we hadden genoeg te doen! Een bezoekje aan de IKEA leverde alle benodigde spulletjes op. Het is best een uitdaging om simpele dingen als een prullenbak en een wasrek in de stad te vinden, naast Argos, een online winkel met een afhaaladres, kan je hier nergens spulletjes voor in huis vinden. Ik mis de Action en Blokker wel hoor! Er zijn gelukkig wel genoeg kledingwinkels, Schotse winkeltjes en ontelbaar veel restaurants en pubs.

Vrijdagavond 11 december, de laatste avond samen, zijn we naar het IGMM kerstfeest gegaan. Eerst hebben we een lekker pie gegeten bij de ‘piemaker’ en daarna hebben we meegedaan met de ceilidh dansen! Schotser dan dit kon niet, we hebben het geweten: het was een echte workout! Ik heb ook mogen dansen met een pro in een kilt haha:P Een mooie afsluiting voor een leuke tijd samen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Lise

Actief sinds 22 Nov. 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 4914

Voorgaande reizen:

21 November 2015 - 23 Juli 2016

Edinburgh

Landen bezocht: