Eerste werkdag - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Lise Wijk - WaarBenJij.nu Eerste werkdag - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Lise Wijk - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag

Door: lisevanwijk

Blijf op de hoogte en volg Lise

24 November 2015 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Vandaag was het alweer mijn 4e dag in Edinburgh:) Allereerst de Light Night: podiums overal en verschillende dansgroepen traden op, leuk om te zien! De 'Gold stage' was de plek waar het uiteindelijk ging gebeuren: Susan Boyle deelde een kerstliedje met ons en de kerstperiode in Edinburgh werd officieel geopend! Ik heb alles gefilmd, dus mocht je het leuk vinden om te zien, hier de Youtube links:

https://www.youtube.com/watch?v=hWnShhrt1uQ
https://www.youtube.com/watch?v=eGrBHKqln0M

Zondagavond had ik nog niks gehoord over de kamer die ik bezichtigd had. Daarom besloot ik maandag langs verschillende kantoren te gaan die flats en kamers verhuren. Het was de eerste dag met regen en wind die ik in Edinburgh meemaakte en ik moet zeggen dat het toch wel erg koud is dan! Binnenkort dus maar een nieuwe muts, sjaal en wanten kopen:) Ik had niet veel succes in de kantoren. Een dag speurwerk leverde me uiteindelijk 3 kamers op die beschikbaar waren in januari of die ver buiten het centrum lagen, dat werd het dus niet! Ergens rond lunchtijd kocht ik een crepe met chocolade van een meisje die Nederlands bleek te zijn. We hebben dus gezellig een half uur staan praten en ze zou me laten weten als ze iets voor een kamer wist. Eenmaal thuis had ik een berichtje gekregen van Aaron, van de eerste kamer, dat ik de kamer mocht overnemen!! Totaal niet verwacht, omdat ik de 10e was voor een bezichtiging, maar eind goed al goed dus:) Ik heb wel veel leuke straatjes in het centrum ontdekt en een ontelbare hoeveelheid restaurants/cafes/pubs en alles wat je maar kan bedenken. Nog een hoop te proberen dus en gelukkig geen verspild dagje geweest!

Vandaag had ik mijn eerste werkdag. In de ochtend ben ik samen met Emeline, het Franse meisje van wie ik de kamer overneem, naar de makelaar gegaan om het contract te regelen. Emeline helpt me overigens met alle vragen die ik heb en elke keer krijg ik leuke tips voor plekken waar je echt geweest moet zijn, erg fijn! Om 11:30 uur had ik de veiligheidinstructies, die ik overigens gedeeltelijk miste omdat ik te laat werd opgehaald bij de receptie, oepss. Ik ontmoette Laura, mijn nieuwe begeleidster die Spaans is en ik kon gelijk lunchen met de rest van het lab. 2 Spaanse meisjes, 1 Grieks meisje en de rest is Brits/Schots (denk ik). Iedereen is ontzettend vriendelijk en het gebouw en het lab zijn echt super nieuw. Het laatste gedeelte was afgelopen mei gebouwd, dus vandaar:) Ik kon vandaag nog niet veel doen, omdat een badge en een account nog geregeld moeten worden. Morgen zal ik horen wat het project in detail zal zijn, ik ben benieuwd!

  • 24 November 2015 - 20:59

    Inthe:

    Hoi zus! Wat leuk om te lezen allemaal ☺ Gelukkig heb je een kamer, weer een beetje stress en een zoektocht minder !
    Veel plezier op je werk en laat het horen als je weet wat je moet gaan doen hè!
    Geniet er van !

    Liefs Inthe

  • 24 November 2015 - 21:49

    Jose:

    Leuk om te lezen! Al een hoop mensen gesproken zo zeg! Veel plezier enne werkse!

  • 24 November 2015 - 22:38

    Manon:

    Hoi Lise!

    Ik had het zo druk dat ik dus helemaal geen feestje meer gegeven heb in Ede, dus dat zal moeten wachten tot na jouw avontuur haha! In ieder geval wens ik je heel veel plezier en hoop dat je er veel van gaat leren, niet alleen voor in het lab maar ook gewoon over jezelf als persoon!

    Leuk om zo je verhaaltjes bij te houden, ik wist niet dat je dat zou gaan doen maar was dus een aangename verrassing in mijn postvak :)

    Geniet ervan,

    Byee!! xx

  • 24 November 2015 - 23:02

    Lise Van Wijk:

    dankjewel!

    Waarschijnlijk hoor ik morgen meer van hoe en wat, Inthe, en hopelijk kan ik volgende week dan goed aan de slag:) Jose het valt nog mee met de contacten hoor hihi, ben nu nog elke avond thuis geweest om bij te komen van alle indrukken (en ondertussen proberen mijn abstracts voor de cursus van vorige week te schrijven), dus het echte werk moet nog beginnen!

    En Manon, ik wil wel bij je feestje zijn hoor!:) Gaat het goed met je Master? Ben ook benieuwd naar je kamer in Ede, tot snel xxx

Tags: Light Night, Lab

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Lise

Actief sinds 22 Nov. 2015
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 4923

Voorgaande reizen:

21 November 2015 - 23 Juli 2016

Edinburgh

Landen bezocht: